Sunday, February 13, 2011

~Sekian Lama Meninggalkan Blog Kesayanganku~

Assalamualaikum warahmatullahiwabarakatuh...",)

Alamdulillah.... da sekian lama saya meninggalkan blog kesayangan saya ni tanpa khabar berita kan??? saya sihat ja...  kini da masuk tahun 2011 daa kan??? masa cepat berlalu tanpa menunggu kita.. Marilah kita bersama-sama bersyukur kepadaNya kerana dengan limpah kurnianya kita masih bernafas hingga ke saat ini.... saya berasa gembira kerana dianugerahkan segala-galanya iaitu seluruh pancaindera dalam keadaan yang sempurna dan kesenangan yang alami sehingg ke saat ini.... jika dibayangkan dengan makhluk2 ALLAH yang lain yang tidak merasakan seperti apa yang aku rasa sekarang ini....Terima kasih ALLAH, terima kasih maa, abah, abg, kakak, kawan2 kerana semua yang telah memberikan aku kebahgiaan x kira sebesar mana pun aku terima seadanya....amin....


Tahun baru ini kawan2 mesti ada AZAM BARU kan??? samalah seperti saya...saya pun ada tanam
azam baru iaitu......haaaa.... mana leh gtaw... hanya saya dan ALLAH saja yang tahu...walaupun azam tahun lepas tidak semua apa yang saya inginkan x tercapai sekurang-kurangnya ada juga yang ALLAH makbulkan...  kita mesti ingat bahawa ALLAH tidak akan mengubah sesuatu melainkan dengan usaha kita sendiri dan kemahuan kita untuk berubah...kalau kita ingin kan perubahan teruskan berusaha tanpa kenal erti penat dan lelah.... insyaallah apa yang kita inginkan akan tercapai... Tapi mungkin juga ALLAH tidak memakbulkan apa yang kita minta tapi ingatlah ALLAH akan memberi rezeki kepada kita dari segi lain iaitu kesihatan yang baik, tubuh badan yang sihat, dan sebagainya lagi.. jangan lah kita cepat untuk berputusa asa.... bagi pengalaman saya sebelum ini, alhamdulillah, setelah beberapa tahun dan lamanya barulah apa yang saya harapkan tercapai... tapi dengan usaha kita berterusan...


K lah, da panjang lebar saya berceloteh kan???? saya ni mmg suka bercerita dan berdakwah sebenarnya memberi nasihat, dorongan dan motivasi kepada diri sendiri dan kepada sesiapa saja yang membaca blog saya ini berdasarkan pengalaman diri sendiri...mungkin insyallah suatu hari nanti saya ingin menjadi seorang pakar motivasi atau pensyarah kott..huhuhuhu....
Terima kasih yee sbb sudi membaca!!! :-)

    

Haa cita bab tahun baru 2011 ni saya meneruskan pelajaran saya di UiTM Puncak Alam dalam semester 4.Sem ni subject2 yang saya akan belajar agak mencabar dan banyak yang perlu saya belajar dari segi system dalam pejabat... Maklumlah saya kan amik cos Office System... so...that why la saya kena belajar mengenai  system2 ni, especially database, network, ada juga kena belajar sal international business iaitu mengenai business di luar negara, macam mana kita nk sesuaikan diri kalau company kita ada link ngn luar negara...macam2 g la... best gak la kita dapat mengembangkan lagi minda dari segi economy dan business...hehehehe 
Selain itu, saya juga belajar mengenai subject yang wajib saya amik la iaitu Administrative Office Management.  haaa... subject ni mmg la dengar cam senang... huhuhu.. agak senang juga la berkaitan dengan environment dalam office, office layout and ada juga system2...
so harap2 sem ni dapat buat yang terbaik..... dapat kekalkan pointer 3.00 keatas dan meningkat prestasi menjadi 3.33... insyaallah...

Penat la... berhenti di sini dlu ekk...

No comments:

~Mu$LiM@H SoLeH@H~

~Mu$LiM@H SoLeH@H~

Daisypath Happy Birthday tickersDaisypath Graduation tickers

~My Blog List~

~My Pets~

< didi>

",)